De voordelen van het uitbesteden van jouw LinkedIn-leadgeneratie

Er bestaat niet zoiets als voldoende leads. Nu de industrie onder druk staat, haasten bedrijven zich om een ​​continue instroom van leads te garanderen. LinkedIn wordt de beste plek voor B2B-bedrijven om leads te genereren en deze te koesteren voordat ze converteren naar klanten. Toch kan het genereren van B2B-leads op LinkedIn een tijdrovende en kostbare activiteit zijn waarvoor specifieke kennis van dit sociale platform vereist is. Dat is de reden waarom veel B2B-bedrijven hun LinkedIn uitbesteden.

Het is belangrijk om te begrijpen waarom meer B2B-leiders LinkedIn kiezen voor hun leadgeneratiecampagne. Statistieken bevestigen dus dat:

  • 80% van de B2B-leads is afkomstig van LinkedIn.
  • 92% van de B2B-marketeers geeft de voorkeur aan LinkedIn boven alle andere sociale platforms.
  • 94% van de B2B-marketeers gebruikt LinkedIn om inhoud te delen.

Met zoveel mogelijkheden op LinkedIn, waarom gebruiken niet meer B2B-leiders het voor het genereren van leads? Velen van hen willen dat wel, maar dankzij hun kernverantwoordelijkheden kunnen ze geen tijd investeren om de beste manier te leren en te implementeren. Een bekwaam, uitbesteed team kan hen helpen met deze zorgen, waardoor B2B-leiders zich kunnen concentreren op andere belangrijke taken terwijl zij hebben gekozen voor LinkedIn uitbesteden.

Het inhuren van een social media marketeer betekent toegang hebben tot ervaren leadgeneratieprofessionals. Deze experts hebben de nodige vaardigheden en expertise om uw B2B LinkedIn-leadgeneratie-inspanningen te optimaliseren. Het resultaat is dat je geen tijd, geld of energie hoeft te besteden aan het opleiden van nieuwe medewerkers voor het ontwikkelen en uitvoeren van leadgeneratiecampagnes. Bovendien gebruikt het uitbestede team zijn beschikbaarheid en expertise om risico’s te beheersen als gevolg van plotselinge veranderingen in zakelijke en industriële omstandigheden.

Je kunt geen onmiddellijke resultaten verwachten wanneer u net een nieuw bedrijf of een nieuwe marketingcampagne start. Daarom is er veel werk nodig om uw contactenbestand op te bouwen. Het belangrijkste doel hier is het ontwikkelen van een concrete strategie en het maken van een actieplan om de strategie te laten werken. Aan de andere kant heeft een team of marketeer al geweldige ervaring en kan het de resultaten in een korter tijdsbestek leveren doordat zij al met veel LinkedIn uitbesteden te maken hebben.